Liturgische schikking overstapdienst 9 juli 2023

Midden in de schikking staat een piramide opgebouwd met houten schijven. Op deze schijven staan bloemen die de veelkleurigheid van kinderen symboliseren.
Vanaf de piramide hangen gevlochten touwen, die uitwaaieren over de liturgietafel en uitkomen bij voetjes met daarop een vaasje met bloemen en een klimoptakje. Er staan 14 vaasjes, 13 voor de aanwezige kinderen en 1 voor kinderen die ook de overstap maken.
Het gevlochten touw staat voor kracht en beeldt het vertrouwen uit waarmee de kinderen de overstap mogen maken.
Bovenin de piramide zijn de touwen met elkaar verbonden, zoals de kinderen nu nog bij elkaar zijn. De touwen waaieren over de piramide uit, zoals zij straks ook alle kanten uit gaan.
In alle vaasjes staat hedera, als teken van trouw. Gods trouw gaat met de kinderen mee, een leven lang.
De vaasjes staan op een ‘voet’ als verwijzing naar het zetten van een stap, de overstapdienst, om vol vertrouwen de toekomst tegemoet te gaan.

De kinderen krijgen na afloop van de viering het voetje, een touw en een vaasje met bloemen en hedera mee naar huis.
Wij wensen de kinderen vrede en alle goeds op hun verdere levenspad.

Team liturgische schikkingen